Merhabalar arkadaşlar size bu yazımda Leonardo Da Vinci yapıtları ile ilgili bilgiler ve resimler sunacağım.İyi okumalar şimdiden.
Büyük Rönesans ressamlarından Leonardo da Vinci sanatsal ananeleri ve teknikleri daimi olarak test2 etti. Leonardo da vinci yapıtı yenilikçi kompozisyonlar yarattı, insan vücudunu doğru bir şekilde temsil etmek için anatomiyi araştırdı, karakteri göstermek için insan ruhunu değerlendirdi ve iki boyutlu bir yüzey üzerinde uzayı ve üç boyutlu nesneleri temsil etme metotlarını tecrübe etti. Mona lisa ile ilgili daha fazla bilgiye erişmek için tıklayınız.
Bitmez tükenmez merakının neticesi, bir hayli bitmemiş proje ve bu arada insan tabiatının en gerçekçi, karmaşık ve hassas temsillerinden bazılarıdır. Deneyleri, haleflerinin sanatını etkiledi ve sonraki asırlarda çoğunlukla temsil standardı haline geldi. 1519’da can verdiğinde, Leonardo not defterleri ve taslaklarla dolu bir hayli defter bıraktı, ancak çok az bitmiş yapıt. Parçalarından bazıları asistanlar tarafından bitirdi, ancak diğerleri kayboldu, yok edildi veya üzerlerine boyandı.İşte Leonardo da vinci yapıtları ve seçilmiş 9 tane yapıtları.Seçilen Leonardo da vinci yapıtları beynelmilel topluluklarca seçilmemiştir. Tamamiyle şahsi bir listedir.
Bu tablonun değerini sahiden paha biçilemez ama belirli bir ücrete satılmıştır. Bunun gibi en pahalı resim olarak araştırdığınızda daha fazlasını bulabilirsiniz.Dünyanın en tanınmış kişi sanat yapıtı Mona Lisa , Louvre Müzesi’ne her gün binlerce ziyaretçiyi çekiyor ve bunların çoğu bakıcının gizemli bakışları ve esrarlı gülümsemesinden etkileniyor. İnce bir duvakla, kasvetli renklerle ve hiç takı içermeyen alçakgönüllü bir şekilde giyinmiş genç bir kadının görünüşte sıradan portresi, izleyicilerin kafasını karıştırabilir, bu da tüm yaygaraların ne olduğunu merak edebilir.
Resmin sadeliği, Leonardo’nun gerçekçilik kabiliyetine inanıyor. Öznenin yumuşak bir şekilde modellenmiş yüzü, sfumato’yu ustaca nasıl ele aldığını gösterir. Formu modellemek için çizgi yerine ince ışık ve gölge geçişlerini kullanan sanatsal bir teknik. Özenle boyanmış peçe, ince işlenmiş bukleler ve katlanmış kumaşın dikkatlice işlenmesi, Leonardo’nun üzerinde çalıştığı gözlemlerini yine yaratmada yorulmak bilmeyen sabrını ortaya koyuyor. Dahası, bakıcının şaşırtıcı ifadesi yalnızca gerçekçiliğine katkıda bulunur. Gülümsemesi çekici veya alay eden olabilir. İzleyiciler bunu tam olarak anlayamıyor zira tıpkı bir insan gibi, aynı anda karşıt özellikleri bünyesinde barındıran karmaşık bir figür.
Dünyanın en ünlü tablolarından biri olan Last Supper, Santa Maria delle Grazie Dominik manastırı için Milano Dükü ve Leonardo’nun patronu Ludovico Sforza tarafından bu şehirde ilk kaldığı müddet süresince yaptırılmıştır. Ardışık bir anlatıyı tasvir eden Leonardo, İncillerden birbiriyle yakından irtibatlı birkaç hatıra örneklendirir; Donukta 26: 21-28’de İsa Havarilerden birinin kendisine aldatacağını duyuru eder ve hemen peşinden Evkaristiya’yı başlatır. Bir erkeğin karakterinin duruş, ifade ve jestle kendini gösterme tarzından etkilenen Leonardo, her talebenin beyana verdiği benzersiz reaksiyonu betimledi. Havarilerin duruşları, ortada sakin bir şekilde oturan İsa’nın çevreninde fısıldıyor, bağırıyor, üzülüyor ve tartışıyor gibi göründükçe yükselir, alçalır, uzar ve iç içe geçer. Leonardo’nun iki kat hazırlık tabanı üzerinde tempera veya yağlı boya kullandığı tecrübi boyama tekniği sebebiyle, çalışma bittikten kısa süre sonra dağılmaya başladı. Ancak izleyiciler, onu aldatıcı derecede kolay bir kompozisyonla ortaya çıkan çeşitli insan duygularının karmaşık bir çalışması olarak kabul edebilirler.
Leonardo’nun kalem ve mürekkep çizimi Vitruvius Adamı, olgunluk senelerinde elinde tuttuğu birçok defterden birinden geliyor. Romalı mimar Vitruvius’un ideal insan oranları üzerine ayna senaryosunda yazılmış notlar eşlik ediyor.1. asırdan kalma mimari üzerine bir kitapta ortaya konmuştur. Çizim, Vitruvius’un ideal insanın bir daireye ve bir kareye, iki uzlaşmaz şekle sığabileceği kuramını gösteriyor. Leonardo bu kavramı, peş peşe iki pozisyonda bir erkek figürü çizerek çözdü. Biri kolları bir kareye sığacak şekilde uzatılmış, ötekisi ise bacakları ve kolları daire şeklinde açılmış. Eser sadece Leonardo’nun ehemmiyetli metinleri manaya gayretini değil, aynı vakitte onları genişletme arzusunu da gösteriyor. Vitruvius’un kavramlarını ilk gösteren o değildi, ancak daha sonra çizimi en ikonik hale geldi, çünkü kısmen matematik, felsefe ve sanatın birleşimi Rönesans’ın uygun bir simgesi gibi görünüyordu. Çizim artık Gallerie dell’Accademia, Venedik’te bulunuyor, burada tipik olarak sergilenmez, ancak abuhava kontrollü bir arşivde saklanır.
Uzun vakittir bir otoportre olarak kabul edilen, uzun dalgalı saçlı ve sakallı yaşlı bir adamın kırmızı tebeşir çizimi, çoğu insanın Leonardo’nun görünüşü hakkında nasıl düşündüğünü tanımlayacak ölçüde yeniden üretildi. Yeniden de kimi akademisyenler, bu figürün sarp yüz hatları, çatık kaşları ve aşağı bakan gözleri ile Leonardo’nun eriştiği yaştan çok daha yaşlı göründüğünü öne sürüyor; Leonardo 67 yaşında can verdi. Çizimin, alışılageldik şekilde eksantrik özelliklere sahip insanlardan oluşan defterlerinde yaptığı grotesk çizimlerinden, taslaklarından biri olabileceğini öne sürüyorlar. Portre bazı temsil ederse etsin, Leonardo’nun sık sık büyüleyici konularından bir ayrılıktır, ancak figürü olgun bir çağın asaleti ve bilgeliğiyle aşılamayı muvaffak oldu.
Birçok bilim insanı, üslupla alakalı delillere dayanarak, Leonardo’nun Louvre’daki Kayaların Bakiresi tablosunu, Mukaddes Aile’nin Hirodes Kırımı’ndan Mısır’a kaçarken Vaftizci Yahya ile tanıştığı bir kıyamet efsanesinden yaptığı iki tablodan ilki olarak kabul eder. Leonardo, işi görevlendiren Confraternity of the Immaculate Conception ile yıllarca süren davalara dâhil oldu ve ihtilaf nihayetinde Leonardo’nun konunun şu anda Londra Milli Galerisi’nde bulunan 1508 civarında başka bir sürümünü resmetmesine sebep oldu.
İlk resim, Leonardo’nun Yüksek Rönesans’ta başlattığı yolları gösteriyor. Bu dönemin ilk resimleri, figürleri genellikle doğrusal tertip etmelerde, birbirinden ayrı ve katı formda betimliyordu. Gelen Kayalıkların Meryemi Ancak rakamları Meryem, İsa Çocuk, bebek John ve bir başmeleğinpiramidal bir kompozisyonda tertip etmiştir ve sadece ikna edici bir şekilde bir yer işgal etmekle kalmaz, aynı vakitte hareketler ve bakışlar yoluyla birbirleriyle etkileşime girer. Genç Mary, pek çok erken Rönesans resminin betimlediği gibi bir tahtta değil, gizemli bir kayalık arazide yerde oturuyor. Solda dua ederken diz çöken bebek John’a başını savunmalı bir şekilde eğdiğinde sallanıyor gibi görünüyor ve onu sağdaki Mesih Çocuk’a doğru itiyormuş gibi görünüyor. Sırayla, arkadan karmaşık bir pozda görülen İsa, Yahya’yı baş melek olarak kutsar, Yuhanna’yı işaret eder ve izleyiciye anlaşılmaz bir şekilde dışarıya bakar.
Pigmentle çizilmiş küçük bir fırça olan Head of a Woman, başı eğik ve gözleri aşağı dönük bir genç kadını betimliyor. Duruşu, Leonardo’nun The Virgin of the Rocks’taki Meryem Ana’yı hatırladıyor ve bu çizimin bir model görevi görmüş olabileceğini öne sürüyor. Çizimin takma isimi La scapigliata , “darmadağınık” mananına gelir ve genç kadının asi saç tellerine atıfta bulunur. Gevşek bir şekilde çizilmiş dalları ve omuzları, Leonardo’nun ağır göz kapaklarından yumuşak dudaklarına kadar kadının hassas özelliklerini nazikçe modellediği son derece bitmiş yüzle tezat oluşturuyordu. Leonardo’nun akışkan çalışma metotlarını ortaya çıkarır; hem form oluşturmak için etkileyici çizim hem de teferruat sağlamak için kontrollü tabakalama kullanır.
Pek çok sanat tarihçisi, Lady’deki genç kadını bir Ermine ile özdeşleştiriyor. Leonardo’nun patronu Ludovico Sforza’nın metresi Cecilia Gallerani, Milano dükü olarak. Ermin, ekseriyetle dük için bir amblem olarak kullanıldı. Kadın başını sağa çevirdi, parlak gözleri çerçevenin dışındaki bir şeye dönük görünüyordu. Resim, bilhassa koyu arka tasarı olmak üzere ağır bir şekilde boyanmış olmasına karşın, yeniden de Leonardo’nun anatomi bilgisini ve karakteri duruş ve ifadede temsil etme kabiliyetini ortaya koymaktadır. Kızın gençliğini ve güler yüzlü tabiatını masum yüz hatlarında, özenli bakışlarında ve başını muhteşem ve uyanık bir şekilde eğmiş ermine kucaklamasında yakalar. İnce eli, tıpkı ermin başının ince işlenmiş kürkün altındaki kafatasını ima etmesi gibi, derinin altındaki karmaşık kemik yapısını ortaya çıkarır.
Salvator Mundi’nin (c. 1500; “Dünyanın Kurtarıcısı”) baştan aşağı portresi, 2017’de müzayedede rekor kıran 450,3 milyon dolara satılarak manşetlere taşındı. Salvator Mundi göz önüne alındığında yüksek ücret daha da şaşırtıcıydı. Kötü vaziyetteydi, kuşkulu bir geçmişi vardı ve atfedilmesi bilim insanları ve eleştirmenler arasında bir tartışma konusuydu. Bir hayli bilgin, İsa’nın yüzünü temsil etmekte kullanılan yetersiz maharete dikkat çekti; Rönesans ustasının karakteristik kıvrımlı pozlarından çok değişik olan sert duruş ve cam kürenin ikna edici olmayan temsili, sağlam olsaydı, sahibinin çarpık bir görüntüsünü yansıtıyordu, Leonardo’nun bildiği optik bir numara.
Satışı yöneten açık arttırma hanesi Christie’s tenkitleri reddederek, zanaat eksikliğinin evvelki asırlardaki ağır restorasyonların neticesi olduğunu belirterek, İsa’nın sağ elinin yumuşak modellenmesine ve sıkı buklelerinin inceliğine işaret etti. Leonardo’nun tekniğine benziyordu. ultramarin, pahalı, yüksek kaliteli bir mavi pigment, genellikle sadece virtüözler için ayrılmıştır. İlişkilendirme tartışması satıştan sonra da devam etti, ancak çalışmaya olan alaka ve müzayedede ödenen büyük tutar, Leonardo’nun kalıcı ününü ve ölümünden beş asır sonra sanat tarihi kanonundaki kuvvetli konumunu ispat etti.
Washington DC’deki Milli Sanat Galerisi’nde yer alan Ginevra de ‘Benci’nin portresi, Leonardo’nun Batı Yarımküre’de halka açık olarak sergilenen tek resmidir. Leonardo’nun en daha önceki eserlerinden biridir, 20’li yaşlarının başındayken bitmiştir ve kariyeri boyunca kullanacağı alışılmadık yollardan bazılarını gösterir. Kuzeyli modernlerinden esinlenen Leonardo, ciddi genç kadını ananesel profilden ziyade üççeyrek pozda betimleyerek ananeden koptu.Bu yüzden, böyle bir kompozisyonu çizen ilk İtalyan sanatçı olabilir. Mona Lisa da dâhil olmak üzere tüm portrelerinde üç çeyrek görünümünü kullanmaya devam etti ve kısa müddette portre için standart haline geldi, o kadar her yerde ki izleyiciler bugün bunu hafife alıyor. Leonardo, boya yüzeyinde bulunan parmak izlerinin de önerdiği gibi, Ginevra’nın yüzünü modellemek için boya hala yapışkan iken parmaklarını da kullanmış olabilir.
Resmin arka yüzünde, bir defne ve palmiye çelengi bir ardıç dalını çevreliyor (İtalyanca’da ginepro – bakıcının hesabına bir kelime oyunu) ve Latince “güzellik erdem süslüyor” ifadesini taşıyan bir parşömen nebat örtüsünü sarmalıyor. Arka tarafın kesik görünümü, resmin muhtemelen su veya ateşten meydana gelen hasar hasebiyle alttan kesilmiş olabileceğini düşündürmektedir. Bir takım akademisyenler, ön yüzdeki portrenin Ginevra’nın ellerini de içereceğini düşünüyor ve Windsor Kalesi’nde bulunan kollar ve eller üzerine bir gümüş nokta çalışmasının bir ön çizim olarak hizmet etmiş olabileceğini öne sürüyorlar.
Daha fazla kültürlenmek için tıklayın.
Leonardo da Vinci’nin 9 Tanınmış kişi Sanat Yapıtı
Son dönemde yaptığı işlerle gündemde olan Oppo, geçtiğimiz haftalarda adını çokça duyduğumuz F11 Pro için ColorOS 6 güncellemelerini yayımlamaya başladı. F11 Pro'nun ülkemizde ne...
Twitch ile oyun dünyasına verdiği önemi kanıtlayan Amazon, gelen haberlere göre PlayStation Now'a rakip bir oyun yayını platformu kurma üzerine çalışmalar yapıyor. ...
İnsanları birbirleriyle eşleştirerek tanışmalarını sağlayan Tinder, yapılan çalışmalara göre birçok için zaman kaybından başka bir şey değil. Çalışmalara göre Tinder'da elde...